Begin van onze reis.

5 maart 2017 - Kandy, Sri Lanka

28 februari was het dan zover. Wij zaten om 13:00 in de trein van Groningen naar Dusseldorf om daar om 20:45 het vliegtuig te nemen naar Colombo ( Sri Lanka ) met een overstap in Dubai. De treinreis naar Dusseldorf verliep soepel en plezierig. Bij de luchthaven aangekomen namen we de skytrain naar de gate. Wat was dat leuk en het ging met een noodgang. We waren ruim op tijd en hadden alle tijd om alles op te zoeken en die tijd namen we ook met als gevolg dat we toch weer moesten opschieten om in te checken bij de gate. Het vliegtuig was echt gigantisch en indrukwekkend. Met meer dan 500 passagiers vlogen wij weg uit het koude en regenachtige Dusseldorf. Ik had het voor mezelf al helemaal bedacht, na het eten ( waar ik me nu al op kon verheugen), zou ik tot aan Dubai gaan slapen. vlucht duurde toch 6 uur. Het eten was heerlijk, kip met van alles en nog wat erbij. Ewout had ipv kip vlees gekozen en was het genieten van de vlucht. Net als ik zou hij ook wat slaap pakken. Het liep allemaal iets anders. ik werd na een uur wakker en voelde me raar en duizelig, " ach zal wel overgaan" dacht ik. Gewoon niet aan denken. Het ging echter niet over en mijn algehele malaise nam met de seconde toe. Wat voel je je dan vervelend want ik kon geen kant op en wilde nu ook weer niet opvallen. Dat laatste is niet helemaal gelukt. Ik tikte de slapende Ewout op de schouder en vroeg hem om hulp te vragen. Hij was nog slaapdronken en had ook geen flauw idee welke knop hij in moest drukken , en zat ik doordat hij op de lichtknop gedrukt had in de spotlights. Dit ging niet goed voelde ik en het zakje waarom ik vroeg was ook niet zo snel te vinden. Wat er daarna gebeurde was waarschijnlijk het gevolg van kleine voedselvergiftiging en wat je vooral niet in een vliegtuig wil hebben. Ik knapte gelukkig zelf al snel op en Ewout was erg zorgzaam net zoals de stewardessen. Toch voelde ik mij enorm lullig. Mijn kleding was niet meer reisproof door dit gedoe, dus kreeg ik een pyama van de Emirates. De stewardess vroeg of ik de rest van de vlucht wou liggen. Ja, dat wou ik heel graag en ik kon achter in het vliegtuig op 3 lege stoelen gaan liggen ( als je nog eens een keer extra ruimte wil in een vliegtuig.......;-) In mijn schone pyama heb ik de rest van de vlucht alleen maar geslapen. Om 7:00 plaatselijke tijd zijn wij geland in Dubai. Op het vliegveld, daar is niet zoveel te doen en we waren blij dat we om 13:00 in het vliegtuig naar Colombo zaten. Vooral ook omdat ik me toch ook wel opgelaten voelde in mijn pyama. Ik weet nog dat ik voordat we op reis gingen Ewout bijna smeekte dat hij die groene korte broek die hij al jaren had, omdat die zo lekker zat, niet mee moest nemen want ik schaamde me dood om dan naast hem te lopen.Nu stond hij met 10-0 voor;-)  Ewout vond het vooral leuk om mij hier op te wijzen.Tijdens  deze vlucht serveerden ze kip. Ewout kreeg een dubbele portie. Om 19:00 stonden buiten op het vliegveld op zoek naar een taxi. Samen met nog 2 nederlanders kwamen we terecht bij een taxichauffeur die ons wel na heel veel gedoe met afdingen naar onze guesthouse wou brengen. Toen hij onze medelanders afgezet had vroeg hij opeens veel meer. Maar hij besefte al snel dat er tegen 4 vermoeide en volhardende nederlanders niet te praten was. We werden  na 10 minuten bij het guesthouse afgezet. Wat ons vooral opviel tijdens de rit naar Negombo naast de drukte dat er enorm getoeterd wordt en dat het nog sneller gaat als je zowel links en rechts in kan halen. Het guesthouse was eenvoudig zonder warm water maar erg gemoedelijk en de eigenaar was erg vriendelijk en grappig. We hebben nog wat gegeten en zijn toen gaan douchen en gaan slapen. De volgende morgen weren we om 11:uur wakker en fit. Na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan . Het strand is niet erg schoon maar het is gewoon heerlijk om van de kou in de warmte te komen. Daarna zijn we met een boot door de Dutch kanaal gevaren. Leuk tochtje en prachtige lagune, apen gespot.verhaal wordt vervolgd straks internet doet een beetje vreemd. Tot zo

1. Ineke:
    5 maart 2017
    Heerlijk om te lezen. Veel plezier verder. Den om de kip.
  2. Angelique:
    5 maart 2017
    He zus, heb jij weer heb je niet een leuke foto van jij in je pyama? kunnen wij ook meegenieten :) Geniet er van zo samen wordt vast een mooie reis..xx
  3. Aafke:
    5 maart 2017
    Heerlijk om je pyamaverhaal te lezen !!lekker genieten verder. Liefs aafke
  4. Geertje:
    5 maart 2017
    Wat een vervelende heenreis maar toch een hele mooie vacantie in het verschiedt xxveel plezier
  5. Marja:
    6 maart 2017
    Mooi verhaal? Maar kap maar met kip... Dikke kip, eehm KUS ;)
  6. Cathy:
    10 maart 2017
    Jee, wat een avontuur alweer! Ik hoop dat er relaxtere / leukere dagen in het verschiet liggen, haha.